Konsultation og behandling af smådyr

Vi udfører konsultation, undersøgelse, operation mv. af hunde og katte.

Vi tilbyder vaccination og sundhedsundersøgelse af din hund eller kat i en tryg lille klinik.

Vi udfører kastrationer og sterilisationer af bl.a. hunde, katte og kaniner. Vi gør det altid i fuld bedøvelse med korrekt brug af lokalbedøvelse og smertestillende for at lette forløbet så meget som muligt for patienten.

Vi har efteruddannelse i hudlidelser og kan hjælpe dig videre med diverse hudproblemer hos dit dyr. Dette inkluderer både allergiscreeninger, fodertrails og allergivacciner.

Vi udfører avancerede medicinske udredninger af syge hunde og katte med akutte eller kroniske lidelser. Vi tilbyder indlæggelse af akutte patienter.

Vi har fuldt laboratorie og kan teste diverse akutte og kroniske lidelser og sygdomme på klinikken. Ved mere avancerede udredninger sender vi tests ud af huset.

Vi tilbyder at lave alle slags afføringsprøver og tests på hunde og katte, herunder test for hjertelungeorm, spoleorm og bændelorm.

Vi råder over avanceret udstyr til mange former for bløddelskirurgi, tumorfjernelse mv. Vi har desuden en kirurgisk CO2-laser med mulighed for at fjerne tumorer svært tilgængelige steder.

Vi tilbyder trykmåling, diagnosticering med trykmåling, operationer i cornea og operationer omkring øjet som cherrye eye, entropion, frysekirurgi af distichiasis mv.

Vi har efteruddannelse i tandbehandlinger, så dit dyr får den korrekte behandling, hvad enten det er en simpel tandrensning eller udtrækning af tænder.

Vi råder over digitalt røntgenudstyr til såvel akutte som planlagte behandlinger.

Vi udfører ultralydsscanning ved bl.a. drægtighed, fødsler og alvorlige lidelser som tjek af organer mv.

Vi hjælper gerne ved fødsler, og vi har stor erfaring med at hjælpe hvalpe og killinger til verdenen. Det gælder ved såvel naturlig fødsel som ved kejsersnit.

Vi laver mange slags frakturoperationer, knæskalsoperationer og korsbåndsoperationer inkl. TTA og TPLO. Vi har vores egen WaterWalker i en sekundær afdeling i Tølløse.

Ved operation hos os kan din hund hurtigt komme sig, da vi både har WaterWalker, laser og andre hjælpemidler til genoptræningen. Vores WaterWalker er beliggende på Gl. Skovvej 72, 4340 Tølløse.